Wersja twojej przeglądarki jest przestarzała. Zalecamy zaktualizowanie przeglądarki do najnowszej wersji.

Kinesiology Taping

Kinesiology Taping to metoda, która pozwala na osiąganie doskonałych rezultatów terapeutycznych przez działanie sensoryczne plastra kinesiology tape.

Istotą każdej metody terapeutycznej jest oddziaływanie na organizm różnymi czynnikami mechanicznymi i fizykalnymi w celu wywołania pożądanych zmian.

Jest to możliwe dzięki zjawisku samoleczenia organizmu, częściej określanym jako kompensacja, która samoistna w efekcie jest patologiczna, natomiast kierowana prowadzi do przywrócenia  i zachowania prawidłowej funkcji.

Kinesiology taping rekomendowany jest jako metoda zmniejszania bólu i nienaturalnych odczuć skóry i mięśni. Taping redukuje obrzęki
i zastoje limfatyczne, wspomaga naturalną pracę mięśni. Wykorzystanie plastrów kinesiotaping koryguje niewłaściwą pozycję stawu
nie mając przy tym negatywnych odczuć skórnych lub jakichkolwiek odczynów alergicznych.

Po aplikacji terapia działa 24h na dobę.

Wskazania:

• bóle mięśniowe
  • zapalenie ścięgien
  • uszkodzenia mięśni i więzadeł
  • obrzęki, krwiaki i blizny
  • usprawnienie gojenia po urazach i operacjach
  • zaburzenia krążenia chłonki
  • stosowane zapobiegawczo, zmniejszają ryzyko wystąpienia kontuzji

Przeciwskazania:

• otwarte rany
  • stany zapalne i choroby infekcyjne skóry, podrażnienia
  • cukrzyca
  • choroby nerek
  • czynna choroba nowotworowa
  • odczyn alergiczny skóry na kontakt z taśmą.

Zalety:

• dobrze akceptowane przez pacjentów (hipoalergiczne plastry, bezpieczna i bezbólowa metoda),
  • działanie przez 24 godziny na dobę (a nie tylko podczas sesji terapeutycznej),
  • efekt poprawy zauważalny bezpośrednio po aplikacji i utrzymuje się po jej usunięciu, w przypadku aplikacji przeciwbólowej poprawa widoczna w ciągu 24 godzin od oklejenia,
  • nie wyklucza stosowania innych form terapii, stanowi uzupełnienie innych metod