Wersja twojej przeglądarki jest przestarzała. Zalecamy zaktualizowanie przeglądarki do najnowszej wersji.

Zawartość

Sonoterapia (ultradźwięki terapeutyczne)

Terapia ultradźwiękami wywołuje działanie przeciwbólowe, zmniejsza napięcie mięśniowe, rozszerza naczynia krwionośne, zmniejsza zastoje limfatyczne.

Powoduje zmiany strukturalne i funkcjonalne błony komórkowej, zwiększa przepuszczalność błony na jony, wzrost wewnątrzkomórkowego stężenia jonów wapnia. Hamuje układ współczulny oraz procesy zapalne, przyspiesza wchłanianie tkankowe, stymuluje angiogenezę, czyli powstawanie naczyń krwionośnych.

Fonoforeza - to zabieg ultradźwięków wykonywany na żelu leczniczym o działaniu np. przeciwbólowym i przeciwzapalnym, przeciwobrzękowym, ułatwiającym gojenie blizn itp.

Wskazania:

• zwapnienia w tkankach miękkich
  • włókniste pozostałości po urazach
  • blizny i bliznowce
  • przykurcze mięśniowe oraz stawowe, zwłóknienia i zrosty w obrębie tkanek miękkich okołostawowych i mięśni
  • zespoły bólowe, choroba zwyrodnieniowa stawów obwodowych oraz stawów kręgosłupa
  • obrzęki w tym zastoje limfatyczne
  • bóle mięśniowe
  • stany po urazach aparatu ruchu (skręcenie zwichnięcie, złamanie, stłuczenie)
  • utrudnione gojenie ran, złamania kości i uszkodzenia nerwów obwodowych
  • zmiany przeciążeniowe w obrębie aparatu ruchu
  • podostre oraz przewlekłe stany zapalne stawów, tkanek miękkich okołostawowych (również o podłożu reumatoidalnym), mięśni, ścięgien oraz nerwów